Sprzedający na Allegro ponoszą sporo kosztów. Opłacają nie tylko prowizję od sprzedaży i zakupów z Allegro Smart, ale także prowizję za wystawienie produktu w niektórych kategoriach, promocje i (w wielu przypadkach) abonament Allegro. Z tej perspektywy bardzo trudno się dziwić, że szukają oszczędności. Jednak czy w celu ochronienia budżetu warto rezygnować z Allegro Ads? Informacje na ten temat przygotowała dla nas agencja Allegro Ads Pirk Spark.
Dlaczego warto korzystać z reklam Allegro Ads?
Reklamy Allegro Ads zwiększają widoczność ofert. To z kolei przekłada się na wzrost ruchu na reklamowanych aukcjach i (pośrednio) w całym sklepie. Dlaczego to takie ważne? Na portalu funkcjonuje bardzo wielu sprzedawców – nie tylko małych, ale także prawdziwych gigantów w rodzaju Carrefoura –, którzy każdego dnia wystawiają kolejne oferty. Aby w taki natłoku treści ułatwić potencjalnym klientom odnajdywanie naszych aukcji, po prostu trzeba zwiększyć ich widoczność. Widoczność to zatem klucz do częstszych odwiedzin i, w rezultacie, wyższej konwersji.
Czy da się sprzedawać na Allegro bez Allegro Ads?
Prawdopodobnie tak. Jednakże rezygnując ze stosowania płatnych reklam, należy przygotować się na bardzo powolny rozwój sklepu oraz brak szans na wypracowanie satysfakcjonującej pozycji w wybranej kategorii produktowej. W tym kontekście na odmowę korzystania z systemu Allegro Ads mogą pozwolić sobie jedynie osoby, które traktują marketplace jako dodatkowe źródło dochodu i/lub okazjonalni sprzedawcy bez działalności gospodarczej
Kiedy lepiej się wstrzymać ze stosowaniem Allegro Ads?
Nie zapominaj, że Allegro Ads to system służący do pozyskiwania ruchu. To znaczy, że same w sobie kampanie nie przyczynią się do wzrostu Twojej sprzedaży. Jeśli Twoje reklamy będą prowadzić klientów na nieciekawe i mało atrakcyjne aukcje, tylko zmarnujesz budżet. Konkurencja na Allegro jest tak duża, że nie możesz pozwalać sobie na fuszerkę. Skoro już płacisz za to, że kupujący pojawiają się na Twoich ofertach, zrób wszystko, aby ich odwiedziny zakończyły się sfinalizowaniem zakupu. W tym celu dopracuj kwestie organiczne, a więc opis i zdjęcia produktowe. Im lepiej Twój towar będzie się prezentował na tle podobnych, tym większa szansa na sprzedaż.
Mimo wszystko Twoje kampanie nie przynoszą rezultatów?
Być może brakuje Ci czasu i doświadczenia, aby właściwie zoptymalizować reklamy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów. Agencja Allegro Ads Pirk Spark od wielu lat pomaga sprzedawcom Allegro w rozwijaniu sprzedaży za pomocą systemu Allegro Ads. Co więcej, robi to tak skutecznie, że w 2024 roku Allegro uznało ją za najlepszą agencję pod względem jakości świadczonych usług, przyznając niezwykle prestiżowy tytuł Allegro Ads Quality Champion.
There are no comments. Be the first and comment on the post!